Prepričana sem, da ste že večkrat v življenju slišali zelo znan slovenski pregovor: »Obleka naredi človeka.« Bi se strinjali z njim?
Številne raziskave potrjujejo, da to drži. Izbira vaših oblačil ima na ljudi zelo velik vpliv – večinoma večji, kot mislite. Če se boste na primer na prvi razgovor za vašo službo odpravili urejeni, v poslovni obleki, z zloščenimi čevlji, z urejeno pričesko in z čistimi (in pri damah ne preveč vpadljivimi) nohti, boste dali vašemu prihodnjemu delodajalcu občutek, da ste zanesljiv človek iz urejene družine. Ne gre pozabiti na zmerno naličenost: v poslovnem okolju namreč sodelavci ženske, ki so zmerno naličene, ocenjujejo ne le kot bolj spodobne, temveč tudi kot bolj inteligentne!
Pomembna sestavina prvega vtisa je tudi vonj.
Gre namreč za edinega izmed čutov, ki je neposredno povezan z limbičnim centrom v naših možganih – poenostavljeno povedano to pomeni, da vonj povzroči takojšen čustveni odziv in se močno zapiše v naš spomin (od tod Proustova znamenita anekdota z vonjem magdalenic). Oblačila, ki imajo vonj po hrani (zlasti kakem cenenem cvrtju), potu ali sivkih kroglicah iz omare ali pa pretirano polivanje z agresivnimi in cenenimi parfumi vzbudijo zelo močno reakcijo pri drugih ljudeh. Ker ljudje lastnega vonja po nekaj časa ne zaznavamo več, verjamem, da dotični posamezniki pogosto ne vedo, da so pretirano odišavljeni ali da lahko zavohamo, kaj so jedli za kosilo. Dobra ideja je vsake toliko povprašati partnerja ali kakega iskrenega prijatelja – zlasti če gremo na pomemben sestanek ali razgovor za službo.
Pa še beseda ali dve o zadahu. Raziskave so pokazale, da ljudje s slabim zadahom kljub lepim in dragim oblekam ter urejeni pričeski naredijo zelo slab prvi vtis. Kadilci, ljudje z želodčnimi težavami ali težavami z zobmi ter govorniki vedno imejte pri sebi kake osvežilne bonbone ali žvečilni gumi in ne pozabite veliko piti.
Ko boste spoznali neko osebo, vas bo ta (pogosto nevede) ocenila večinom glede na to, kako ste videti – in glede na to, da smo ljudje povečini vizualci, velja nekaj pozornosti nameniti zlasti najbolj tipičnim malenkostim, na katere pogosto pozabljamo.
Če se moški oblečete v poslovno obleko, dajete občutek dominantnosti, suverenosti, moči in drznosti.
A le, če je obleka čista in zlikana ter primerne velikosti, saj vas lahko že en sam madež ali pa stežka zapet suknjič staneta dobrega vtisa. Pravilo je tudi, da se morata pri moškemu videzu ujemati barva pasu in barva čevljev, četudi mene osebno precej bolj zmotijo pošvedrani in umazani čevlji. Če bi radi videz popestrili z vzorčastimi srajicami, pri tem ne pretiravajte, saj lahko izpadete neverodostojno – nenazadnje je na delovnem mestu pri oblačilih ‘manj’ vedno ‘več’.
Ženska poslovna oblačila so nekoliko bolj raznolika in ponujajo več možnosti, zato je tudi več morebitnih izzivov.
Svetovalci za stil ženskam na srce polagajo predvsem napotek, naj bo obleka primerna starosti in telesnim oblinam ženske (zlasti v oči bodejo prekratka krila ali hlače, ki pokajo po šivih ter obleke, ki razkrivajo preveč), malce bolj poučeni pa svetujejo tudi barvno lestvico, ki je usklajena z barvo polti, las in oči. Tudi ženske se moramo izogibati kričečih barv in vzorcev, meni osebno pa zelo neprofesionalno delujejo tudi preveliki kosi nakita, da o pretirano pisanih in dolgih nohtih sploh ne govorim.
Menim, da obleka res naredi človeka, kljub temu pa je predvsem pomembno, da se v izbranih oblačilih počutite dobro. Ne vem, kako je pri vas, a sama se počutim bolj samozavestno in odločno, ko se lepo uredim, si nalakiram nohte in uredim pričesko. Verjetno se zato že neskončno veselim, da se bom iz vsakodnevne trenirke končno počasi spet prelevila v poslovna oblačila in lahko urejena zakorakala v predavalnice in podjetja.
Pa še tole za konec – obleka res naredi svoje, lepe barve in dober parfum tudi. A kljub vsemu je še lepše, ko ti človek nameni prijazen nasmešek na obrazu, ki ti polepša dan. Ne rečemo zaman, da je ravno iskren nasmeh tisti, ki pri dami pomeni več kot katera koli ličila ?.
Nasmejte se in lep dan vam želim,
V.