S čim prepriča dober govorec?

Kaj je skrivnost odličnih, prepričljivih in samozavestnih govorcev?

Maja je zagotovo odlična govorka. Na svoje nastope in predstavitve se vedno dobro pripravi, njena vsebina je vedno strukturirana, jasna in smiselna, uporablja odločne in primerne kretnje, s svojo govorico telesa pa ves čas dopolnjuje svoje besede. Njen glas je jasen, poln primernih poudarkov in dinamike. Na odru deluje sproščeno, hkrati pa je neizmerno karizmatična. Za povrh pa Maja pri svojih nastopih upošteva tudi nekaj drugih trikov, na katere radi pozabimo. Vas zanima, s čim še prepriča Maja?

TRIKI NAJBOLJŠIH GOVORCEV:

 

  1. Razgledanost: Poskrbite za širok besedni zaklad in splošno razgledanost – ne le s svojega strokovnega področja, temveč tudi s področja humanistike, aktualnega dogajanja in znanosti. Do boljšega besednega zaklada vam lahko pomaga branje različne literature, poslušanje različnih oddaj (radio, televizija, podcasti …), odlično pa se obnesejo tudi različne igre, kjer morate bodisi iskati besede ali pa sestavljati zgodbe (scrabble, dixit, story cubes …). Različni mediji, viri in literatura pa vam lahko pomagajo do večje vsebinske širine, s katero lažje nagovorite vsakogar. Govorec, ki svoje področje spretno predstavi s primeri iz vsakdanjega življenja, četudi je tema morda zelo strokovna ali znanstvena, resnično zna približati svojo vsebino vsakemu poslušalcu.
  2. Jedrnatost: V govorništvu poznamo tako imenovano ‘Michelangelovo pravilo’. Ko so slovitega mojstra vprašali, kako je ustvaril neverjetno mojstrovino, kot je David, je odvrnil: »Preprosto je. Vzamete velik kos kamna in odstranite vse, kar ne sodi zraven.« Četudi gre za strokovno predstavitev, naj bo vaše besedišče čim bolj preprosto, brez nepotrebnega zapletanja v dolge besede ali tujke, razen če so zaradi vsebine predavanja potrebne (npr. nova tehnična rešitev). Ne mislite, da je bolj zapleteno tudi nujno bolj strokovno ali prepričljivo, celo nasprotno! Sloviti Einstein je nekoč dejal: »Če svoje vsebine ne znate predstaviti šestletnemu otroku, potem je vi sami ne razumete dovolj dobro.«
  3. Šaljivost: S šalo boste pridobili skoraj vse poslušalce, vendar morate dobro presoditi, kakšne šale so primerne za določeno priložnost in poslušalstvo. Nikoli se ne šalite iz malih ljudi, ras, narodnosti in veroizpovedi, pa tudi iz konkurence ne, ker nikoli ne veste, kdo vas posluša in kdaj boste sami morda delali zanje. Šala lahko odlično sprosti predavanje, polno suhoparnih podatkov, a povejte jo z resnim izrazom, kot da gre za del predavanja. Pa še nasvet: najbolj varno se je vedno pošaliti iz sebe.
  4. Nazornost: Argumente in ideje ponazorite s kakšnim primerom iz osebnega življenja, lahko pa tudi s kako zanimivo sliko ali s predmetom, ki ga morda lahko ljudje celo preizkusijo. Če je le možno, poslušalcem dajte priložnost, da tudi sami soustvarijo nekaj vaše vsebine (na primer, naj predlagajo rešitev problema, o katerem govorite). Ljudem namreč dlje ostane v spominu tisto, kar so videli, kot tisto, kar so zgolj slišali, najbolj pa si zapomnijo stvari, ki so jih sami ustvarili ali povedali.
  5. Izvirnost: Nikar ne ponavljajte idej iz tujih govorov, ker vas bodo slej ko prej razkrinkali. Bolje, da vsebino bolj ko ne povprečno, a izvirno predstavite skozi svoje oči, kot pa da uporabite vrhunsko idejo koga drugega, ki jo bodo poslušalci kaj hitro našli na spletu. Plagiatorstvo pa je madež, ki ga zagotovo ne želi noben govornik.

 Naštete tehnike pa vam ne bodo koristile samo med javnim nastopom: komuniciramo namreč v vsakem trenutku našega življenja, naj si bo s partnerjem, staršem, otrokom, sosedom, sodelavcem ali udeležencem na predavanju. Tudi takrat pride prav bogat besedni zaklad in šaljivost. Pri tem pridejo do izraza naš značaj, način govora, razgledanost, odnos do drugih ljudi – vse, kar smo.

A vsi nasveti nič kaj dosti ne pomagajo, če v trenutku, ko se znajdemo pred ljudmi, prevlada strah pred javnim nastopanjem, ki pesti kar tri četrtine ljudi. Imam dobro novico za vas: ta strah je mogoče v veliki meri omiliti, če že ne popolnoma izničiti. Pri nastopanju namreč še kako drži pregovor: »Strah ima velike oči.« Javnega govorjenja se je moč naučiti in četudi niste zgovorni ali dinamični, lahko z nekaj znanja in vaje zagotovo pripravite govor, ki mu bodo poslušalci z veseljem prisluhnili. Zapomnite si: neznan govorec ima več možnosti, da navduši, kot pa znan in priznan govorec, od katerega zanimive govore vsi tako ali tako pričakujejo!

Bi radi te nasvete iz teorije prenesli v prakso in se soočili s svojimi strahovi? Potem se mi pridružite na delavnici javnega nastopanja, ki bo v sredo, 16. junija 2021, od 9h do 16h. Po dolgem času lahko končno rečem, da bo delavnica izvedena v živo! Zbrali se bomo na Dvoru Jezeršek na Zgornjem Brniku, kjer bodo poskrbeli tudi za kulinarično razvajanje vseh udeležencev.

Na delavnici se bomo skozi različne pristope in vaje soočili s tremo, izboljšali bomo vašo samozavest in samopodobo, pripravili pa bomo tudi praktične in prepričljive predstavitve. Spoznali boste, kakšna je vaša odrska karizma in kako s svojo komunikacijo lahko vplivate na druge.

A ne bomo ostali zgolj pri veščinah predstavitev – ozavestili bomo tudi, zakaj z določenimi sogovorniki težko najdete stik, vadili bolj asertivno komunikacijo in spoznali trike obvladovanja zahtevnih sogovornikov.

Delavnica bo od 9h do 16h. Investicija v znanje je 270 € + DDV za del dan, v ceno pa sta vključena tudi odlično kosilo in darilo: didaktični pripomoček Pitch Perfect v vrednosti 50 €, s katerim bo priprava vaših nastopov postala pravi mačji kašelj!

Zaradi načina dela  bo delavnica omejena na zgolj 8 udeležencev. Hitro si zagotovite svoje mesto, saj so tri že zasedena!

Prijave zbiram prek spletne strani ali preko spletne pošte vesna@beseda.si.

Veselim se srečanja z vami!

Ostale objave

Se znate postaviti zase?

Sara je izredno marljiva in zanesljiva delavka, obenem pa je tudi neverjetno prijazna in ustrežljiva. Sodelavcem se je zaradi tega hitro prikupila in čeprav je

Miti in resnice o komunikaciji

Zakaj pregovorom in rekom rečemo tudi ‘ljudske modrosti’? Ponavadi zato, ker z malo besedami povedo kako pomembno življenjsko dejstvo, ki ga večina izmed nas slej

SPOZNAJMO SE

Svetovni splet zmore marsikaj, a prave besede je vedno bolje izmenjati iz oči v oči.