Sanjska služba?

Na družbenih medijih velikokrat zasledim objave, kjer ljudje izpovedujejo svojo ljubezen do poklica, ki ga opravljajo. Četudi je lepo prebirati takšne zapise, pa marsikomu povzročijo tudi slab občutek ali so jim celo trn v peti, ker sami v službo hodijo zgolj ‘po plačo’.

Karierno »sledenje svojim sanjam«, kot temu radi rečemo, je vredno občudovanja in tudi pohval. Najti samega sebe v smislu, da služenje kruha izpolnjuje tudi druge potrebe (pa naj gre za izražanje svoje umetniške žilice, ustvarjanje nečesa novega ali kaj podobnega), je milo rečeno pravo darilo. Na delovnem mestu se namreč pogosto ne cedita med in mleko.

Naj vam zaupam, kaj mi je o svojem delu izpovedala znanka, za katero sem do pred kratkim verjela, da ima sanjsko službo. Zaposlena je namreč v znanem slovenskem podjetju, ima redne (in dobre) prihodke ter dela na področju, ki jo veseli. Njene vsakodnevne naloge so ji všeč, a vendar se vsako jutro v službo odpelje s primesjo grenkih občutkov. Vas zanima zakaj?

Zaradi odnosov. Zaradi obupne interne komunikacije. Zaradi šikaniranja in pomanjkanja informacij. Zaradi namigovanj, da drugačno razmišljanje ni zaželeno. Zaradi napetega vzdušja, v katerem vsi skrbijo in se držijo zase, kajti ‘kofetkanje’ in klepetanje s sodelavci velja za izgubo časa, četudi nenehno sedijo na dolgih in neproduktivnih sestankih. In kako to vpliva nanjo? Vedno bolj izgublja motivacijo, nič več ne predlaga kake izboljšave, prvo minutko, ko lahko, izgine domov … A njenim nadrejenim se odnosi v podjetju zdijo v redu, kajti ‘služba je služba, družba pa družba’ in  ker ‘ni bistvo službe, da se imamo na delovnem mestu lepo’.

Na srečo je veliko podjetij in vodstvenih kadrov, ki razumejo pomen odnosov na delovnem mestu. Veliko energije in tudi materialnih sredstev porabijo za to, da se imajo zaposleni dobro. Ker vedo, da le zadovoljni zaposleni dolgoročno prinašajo dobre rezultate. Vedo tudi, da so takšni zaposleni bolj predani, bolje funkcionirajo in se zavzemajo za dobrobit podjetja.

In kaj je potrebno, da ustvarite takšno vzdušje? Ni nujno, da kupite najnovejši kavni avtomat ali zaboj sadja vsak dan, temveč raje vzpostavite okolje, ki vzpodbuja zaupanje in odprtost. A potreben bo čas. Povezati množico ljudi v ekipo, ki diha kot eno, je proces, ki ga ne morete ustvariti z eno samo potezo, eno zabavo, enim trepljanjem po ramenu … Ali obstaja recept? Ne, ker je vsaka ekipa drugačna. Kaj pa vsaj sestavine, ki jih lahko prilagodimo glede na ekipo in ustvarimo svoj recept? To pa zagotovo.

Trdno verjamem v to, da z dobro komunikacijo lahko močno izboljšamo odnose in doprinesemo k boljšemu delovanju podjetja. In verjemite mi, odličen občutek je, če se na delo odpravite v veri, da vas tam (poleg jutranje kave in svežega sadja) pričaka tudi vaš sodelavec, s katerim se odlično ujamete. Nato vas pozdravi še šef, se vam nasmeje in vpraša, kako ste. Pohvali vaše rezultate prejšnjega tedna in vas povabi na sestanek, kjer mu boste predstavili načrte za prihajajoči mesec. Vaš pristop ga zanima. Vidi tudi prostor za izboljšave in to vam na ustrezen način pove. Vidi tudi vaš potencial, kar vas motivira. Občutite, da ste cenjeni in sprejeti, zato si resnično želite narediti še malček več, kot je potrebno. Lepo, kajne? Idilično? Upam, da ne.

Za konec pa morda še en zanimiv podatek – v povprečju na delovni dan za komuniciranje porabimo kar 80% časa (v to so zajeti sestanki, pošiljanje elektronske pošte, klici in drugi pogovori s strankami, partnerji ali zaposlenimi). Jaz menim, da ta podatek ni zanemarljiv, nasprotno, zdi se mi primerno, da mu namenimo velik del pozornosti. Se strinjate z mano?

Če ste na vprašanje odgovorili z DA, potem vas vabim, da se mi pridružite na delavnici učinkovite komunikacije in javnega nastopanja. Če poznate koga, ki ga obremenjujejo odnosi in komunikacija na delovnem mestu, vas prosim, da mu posredujete vabilo na delavnico. Več informacij o vsebini najdete na spletni strani, z veseljem pa vam bom na vsa vprašanja odgovorila tudi prek elektronske pošte vesna@beseda.si.

Se vidimo,
V.

Zadnje objave