V dobi informacijskega smoga je javno nastopanje lahko sila nehvaležna stvar. Ne glede na dejstvo, da ste vrhunski strokovnjak za svoje področje ali da je vaša vsebina izrednega pomena za celoten svet, je velika verjetnost, da se bo v preobilju informacij vaše sporočilo le bežno dotaknilo vaših poslušalcev.
Trdno verjamem, da nima smisla govoriti, če vas nihče ne posluša. Če ne znate pritegniti pozornosti poslušalcev, je škoda časa, da sploh predstavljate svojo idejo. Sporočilo govorca v resnici dobi vrednost šele, ko je na drugi strani nekdo, ki mu prisluhne. Kako lahko poskrbite, da se bo to res zgodilo?
Če želite, da vam poslušalci naklonijo svojo popolno pozornost (in bodite pozorni na dejstvo, da je naklonjenost nekaj, kar podarimo!), morate poskrbeti, da jih že s prvimi nekaj besedami prebudite iz vsakodnevne hipnoze, v katero jih peha informacijska poplava.
Obstaja nekaj povsem preprostih trikov, s katerimi lahko hitro in učinkovito pritegnete poslušalce. Predvsem se za vedno poslovite od klišejskih začetkov, ki delujejo varno, a so v resnici idealen način, kako uspavati poslušalce. Nikoli torej ne stopite na oder in začnite s predstavitvijo sebe in pozdravljanjem poslušalcev, z že stokrat uporabljenim citatom, z zahvaljevanjem, da so vas povabili na dogodek ali z opravičevanjem, da ste slabo pripravljeni ali da boste morda dolgočasni.
Ojoj. Pravkar sem vam pojasnila, da praktično 90% vsah vaših klasičnih začetkov ne pride več v poštev. In kaj vam preostane? V resnici zelo veliko. Edino pravilo je, da morate za učinkovit začetek uporabiti tehniko presenečenja. Lahko gre preprosto za način, kako pridete na oder (npr. pritečete), vaš videz, ki drastično odstopa od tistih pred vami (seveda namenoma in v skladu s sporočilom), predmet, ki ga imate s seboj (na primer meč, če govorite o vitezih), ton glasu, ki je izredno zanimiv (lahko prvi stavek zapojete), nenazadnje pa seveda tudi sporočilo, ki pritegne pozornost.
In kaj najbolj pritegne pozornost vsakega izmed nas? Preprosto – sporočilo, ki govori o nas samih. Na primer napoved, kako nam bo predstavitev za vedno spremenila življenje (toda, dragi govorci, poskrbite, da se bo to res zgodilo), retorično ali dejansko vprašanje za poslušalce z zares zanimivim odgovorom, ki se nanaša nanje (na primer o razlogu, zaradi katerega bi zapustili popolnega partnerja) ali pa prizor iz našega življenja (ki je čisto naključno zelo podoben dogajanju v življenju naših poslušalcev).
Poskrbite, da boste v prvih nekaj stavkih uporabljali močne in čustvene besede, čim bolj slikovito opisali ideje in osebe ter sporočilo čim bolj doživeto prelili v govorico telesa.
Uspeli ste pridobiti pozotnost svojih poslušalcev. Zdaj je na vas, da jo odlično izkoristite. A to je že povsem druga zgodba …
Če je ne znate nadaljevati sami, se obrnite na Besedo. Z veseljem vam pomagamo.